Pilíře školy
Učíme se v souvislostech – vše, co se děje kolem nás, může být tématem k učení. Svátky, události, proměny přírody, starodávné zvyky, to vše nás zajímá a to vše může být aktuálním učivem napříč všemi předměty a všemi ročníky.
Učíme se v celém prostoru školy, Ostopovic, Brna, kraje – moderní areál, prostor školy, chodby, střecha, zahrada, občas kotelna, celé Ostopovice a jejich okolí, město Brno, náš kraj, naše země i Země.
To vše je připraveným prostředím pro naše učení.
Učíme se samostatností i samostatnosti – nezávislost, schopnost umět si poradit ve známé i nové situaci. Podněty, pravidla, plány a pestrá škála metod a pomůcek nás vedou k dosahování učebních cílů a rozvoji klíčových kompetencí.
Učíme se spoluprací i spolupráci – na učení nejsme sami a spolupráce mezi malými, většími i největšími, mezi dětmi, rodiči a učiteli je pro nás stěžejní a důležitou dovedností pro život. Potřebujeme se a jedinečnost každého z nás může tomu druhému pomoci.
Při hodnocení sedíme vedle sebe – sdělit si své potřeby, vysvětlit úkol, dát zpětnou vazbu, zhodnotit se. Slova jsou pro nás víc než značka, písmenko, nálepka, zkratka. Říci si slovy, co už umíme a co ještě ne, co pro to kdo udělá, je to, co nás v učení posunuje.
Učíme se starostlivostí i starostlivosti – jsme a chceme být zodpovědní za své činy. Poznáváme a pečujeme o své tělo i duši a ducha, jeden o druhého, jsme šetrní k věcem, k naší planetě.
Učíme se být aktivními – zapojujeme se do školních i komunitních akcí, spolupracujeme s obcí, sdruženími, firmami, řemeslníky, odborníky. Podporujeme a sami organizujeme charitativní akce. Práce pro sebe a pro druhé z nás dělá aktivní, podnikavé a empatické občany.
Při učení používáme ruce, hlavu a srdce – tři části lidského těla, jejichž spojení je při učení tak důležité. Nové učivo hledáme v praktickém životě a osvojujeme si je skrze všechny smysly uvnitř budov i při venkovním učení.